Výlet nedělního typu

Pokud opouštím hlavní město, pak výlučně do země jižních Slovanů, ostatně nám soudružka učitelka správně vtloukala do hlavy, že člověk nemá jezdit do ciziny, když nezná svou vlast. Což byla možná pouze ctnost z nouze, vzhledem k uzavřeným hranicím té doby. Popravdě je však důvodem k tomu, že se obvykle k výletu nepozdvihnu, spíše chronická lenost než uvědomělé čekání na spanilou jízdu jihovýchodním směrem. Prvního dne osmého měsíce se mi podařilo učinit výjimku, která potvrdila pravidlo beze zbytku. Původně jsem chtěl navštívit chrám olšanského typu, avšak nenatáhl jsem budík a hanebně zaspal. Hryzalo mne svědomí a tak jsem sáhl po laptopu, abych nalezl nějakou alternativu za prospanou ranní bohoslužbu.

Náhodou jsem narazil na informaci, že před polednem bude v rokycanském kostele sloužit liturgii metropolita Kryštof, což mne zaujalo už jen proto, že jsem nevěděl, kde a co  jsou Rokycany. Po vložení do gůglu jsem zjistil, že toto město leží necelých osmdesát kilometrů od matičky a tak jsem sedl do hvězdoletu a vyrazil. S využitím místního jazyka jsem chvíli před začátkem služby nalezl kostel, ve kterém již bylo plno lidu. Mezi nimi byl také první romský pravoslavný kněz, který nejenže neodnesl nic z vybavení kostela do sběrných surovin, ale naopak se zasloužil o jeho obnovu. Premiéra české služby byla více než interesantní, stejně jako následná družba a hostina v přilehlé zahradě. Obvláště ukrajinské holubce  byly chutné velice velmi.

Po příjemném zážitku a za doprovodu zpěvu dečanských mnichů jsem vyrazil zpět ku Praze, vzhledem k dostatku času a příjemnému povětří jsem u Berouna odbočil na Karlův Týn, abych si prohlédl mocný hrad, jak se to při nedělním výletu dělává. V serpentýnách jsem ocenil přítomnost velocipédistů, kterým zřejmě přišlo, že na vozovce překážejí nedostatečně a proto často jezdili dva až tři vedle sebe, riskujíce tak hvězdu mezi hýžděmi. Jedna ze zatáček končila nad obcí Srbsko, takže jsem se svému krédu o uvozhřenosti cestování mimo balkánský prostor nezpronevěřil. Na hrad už jsem ani nezamířil, vzhledem k rojícím se turistům a všem těm homosexuálním rejdům, které se, jak známo,  za hradbami odehrávají.

I tak byl ale výlet pozitivní více než testy Farrokha Bulsara a musím uznat, že i v Čechistánu lze za jediný den vidět a zažít více než za několik měsícu válení se za zataženými žaluziemi. Jen nevím, jak si vysvětlit chování hitleroidního kota, který večer během předčítání z mouder svatých otců předváděl zástavu životních funkcí.

Komentáře

1. Tak pravil Labenka, 2. 8. 2010 v 19.02 :

Nevzdělanče! Kdybyste chodil do školy a pilně se učil litery, věděl byste, že poštovský panáček už leta jezdí do Rokycan a v zeměpise by vám byli prozradili, kdeže ty Rokycany jsou. Víc výletů nedělního typu.

2. Tak pravil RVHP, 2. 8. 2010 v 20.03 :

Aha,zrejme jsem chybel, kdyz se to probiralo, z narodnich pisni se zemepisne-vzdelavacim obsahem si pamatuji toliko Bezi liska k Taboru…

3. Tak pravil Richard, 3. 8. 2010 v 8.43 :

Běží liška k Táboru obsahuje spíše informace přírodopisné, viz neotřelý veršík „ježek za ní pospíchá / že jí pěkně opíchá“. 💡

4. Tak pravil pattt, 3. 8. 2010 v 10.53 :

Z narodnich pisni zemepisneho typu me napada Nad tatrou sa blýská…akorat jsme nikdy nevedel kdože je ten Divobij

5. Tak pravil Richard, 3. 8. 2010 v 12.49 :

Co je zeměpisného na tom, že lítají blesky na vozem nákladního typu? Ledaže by posluchač věděl nejen kdo, alébrž také kde hledá zlaté dno…

6. Tak pravil Siky, 3. 8. 2010 v 14.14 :

Myslim, ze se spise jedno o fyziku, kdy se lidovy umelec snazi vysvetlit Faradayovu klec …

7. Tak pravil StochastikoS, 4. 8. 2010 v 9.41 :

Hitleroidnímu kotu místo mouder svatých otců nutno předčítat Mňau Kampf a bude jak rybička 💡

8. Tak pravil Cerri, 4. 8. 2010 v 13.43 :

Takže kdyby byl Bavorov co jsou Vodňany……. aha to uz je sexualní výchova.

9. Tak pravil wuxia, 4. 8. 2010 v 15.49 :

Dobré je taky vědět, že žádnej néví, co jsou Domažlice a že Rokycanům se díky zvýšenému výskytu spoluobčanů tmavé pletí přezdívá Rocykány.