Výstup na Říp

Nebudeme jako kolega Bém a popis našeho výstupu na českou čtyřstovku zveřejníme hned. Ne všichni hledali bustu TGM na Masarykově nádraží, někteří dorazili později a tak nezbylo než si čekání zpříjemnit v nedaleké kavárně Imperial, která je po nedávné rekonstrukci k nepoznání. Obsluha byla sice milá, nikoliv však z nejrychlejších, snídaně však dala akci zdravý základ. Vejce do skla, božkovský rum a plzeňský ležák jsou nenahraditelné. Cesta vlakem probíhala bez větších výtržností, jakkoli došlo na starý žert „funguje ta záchrana“… Někdo navrhl udělat rekonstrukci snímku Proč, jenže pan průvočí byl poněkud prostorově výrazný, a tak z nápadu sešlo.

V Roudnici jsme se rozhodli, že nebudeme ztrácet čas nesmyslným pohybem mimo město a vzali si na Říp taxi. Bohužel pan řidič odmítl vyjet až nahoru, takže nezbylo než ze základního tábora šlapat pěšky. Po výstupu jsem si dali zasloužené pivo a zahájili sestup. Zřejmě kombinace moravské slivovice a bosenské rakije způsobila, že se sestup stal nebezpečným a bylo i několik ošklivých pádů do tlejícího listí.

Hrdi na svůj výkon a naplněni vrcholovým pocitem jsme opět zavolali taxametr a nechali se odtransportovat k nádraží. Tam došlo k taktické chybě, když jsme se rozhodli, že se najíme v místní nádražce. Při pohybu navenku vytráví, ale měli jsme se opanovat. Jednak nám ujel vlak a museli jsme v tomto podniku trávit několik hodin a hlavně, byl to podnik hrubovibrační, nastrčený jistě samotným peklem.

Opravdu nikdo nečekal na roudnickém nádraží restaurant s Michelinovou hvězdou, ale místní lokál a obsluhu v podobě postarší madam lze nazvat překvapením dne. Obsluhující osoba nám v šest hodin večer oznámila, že je vše snědené a má k dispozici jeden a půl párku, hermelín a tlačenku taktéž v množství menším než malém. K tomu nalezla dvě tvrdé žemle a jeden unavený plátek božího daru. Přikoupili jsme také jednu ze dvou nabízených porcí polévky, dle paní dobrého kuřecího vývaru.

Fyzická únava a vyčerpání mohou za skutečnost, že část expedice trávila čekání spánkem na stole v poloze umakartové čelo, pokud neodcházela na neexistující vlak samozřejmě. Cesta zpět vlakem probíhala za veselých klukovin, bitky v kupé, schovávání osobních věcí a šprýmování s pověřenou osobou, která na sebe vzala podobu milé a pohledné paní.

Bez újmy jsme se dostali do hlavního města a užívali si pocitu domova, ofotili se s pány bez domova, pojedli klobás a vůbec vstřebávali atmosféru místa. Trochu nás zarazila dívka, která zaváděla svému příteli jehlu do žíly před hlavním nádražím, byla však donucena splnit nařízení okolojdoucího orgánu, které znělo „vyndej to z něj“. Plni zážitků jsme se tedy vydali zhodnotit akci do restauračního zařízení. Zbývá odpovědět na otázku – kam příště?